Nu se cuvine a vorbi despre  Sfintii Inchisorilor, fara a pomeni Miscarea Legionara sau cuvantul  legionar. Cei ce fac aceasta se aseamana jidovilor si tortionarilor.
In ziua de 8 noiembrie, Sfintii Arhangheli Mihail si Gavriil, discutam ce nume sa dam acestei organizatii tineresti. Eu am spus:- Arhanghelul Mihail.
Tatal meu spune:
- Este in biserica o icoana a Sfantului Mihail, pe usa din stanga a altarului.
- Sa mergem sa vedem. M-am dus cu Mota, Garneata, Corneliu Georgescu, Radu Mironovici si Tudose. Ne uitam si intr-adevar ramanem uimiti. Icoana ni s-a aratat de o frumuseste neasemuita. Eu niciodata nu fusesem atras de frumusetea unei icoane. Acum insa ma simteam legat de aceasta cu tot sufletul si-mi facea
impresia ca Sf. Arhanghel e viu. De atunci am inceput sa iubesc icoana.De cate ori gaseam biserica deschisa, intram si ne inchinam la icoana. Ni se umplea sufletul de liniste si de bucurie.
extras din Cartea Capitanului 
Parintele Justin Parvu
Despre Corneliu Zelea Codreanu si  Legiunea Arhanghelului Mihail, istoricii nostri mai vechi sau unii mai  noi au avut grija sa denatureze adevarul. Au facut-o cu un scop:  generatiile care le-au urmat(sau vor urma) sa nu stie adevarata istorie a  romanilor. Nu s-a scris “fara ura si partinire”, asa cum ar trebui sa o  faca adevaratii istorici.
Corneliu Zelea Codreanu a fost inca din  timpul vietii sale o legenda, iar moartea sa, care a fost o jertfa –  “cea mai scumpa dintre nunti”, cum spunea cantecul legionar, a facut ca  proiectarea sa mitica sa capete o deosebita profunzime. Corneliu Zelea  Codreanu si Miscarea Legionara au fost insa si o realitate care apartine  istoriei romanilor. N-o putem neglija si trebuie sa o intelegem. Mai  mult, Corneliu Zelea Codreanu a intrat intr-un panteon al mitologiei  romanesti, unde trebuia demult sa-si afle locul.
Ma bucura faptul ca se studiaza acest fenomen si marturiile noastre, ale  celor care mai traiesc, putini intr-adevar, pot ajuta la descrierea  unei istorii care n-a beneficiat pana nu demult decat de un singur fel  de prezentare, bineinteles, negativa. Caci cei care au scris erau  dusmanii miscarii, cei carora le era frica de ea si ma mira faptul ca  inca le mai este, astazi cand tinerii din “Fratiile de Cruce” de la  sfarsitul anilor ’30 sunt octogenari sau nanogenari. Sunt tot mai putini  astazi dintre cei care au trait acele vremuri si au crezut in biruinta  legionara si marturia lor nu trebuie sa se piarda. Tinerii legionari erau  credinciosi si au crezut in rolul crestin al Miscarii. Dupa ani sau  chiar zeci de ani de temnita grea, multi dintre supravietuitori s-au  indreptat catre manastiri. Aici si-au aflat linistea, loc de rugaciune,  nevointa si curatenie. Candva, Codreanu gandea ca ultim mijloc,  retragerea in munti, caci de veacuri, romanul a primit lupta in munti si  codri. Astazi, muntele si manastirile sale raman doar locurile unde  romanul lucreaza pentru mantuire. Pentru mantuirea neamului nostru.  Aceasta este lupta noastra.
Parintele Arsenie Papacioc
Nu putem gandi Miscarea Legionara fara voia lui Dumnezeu; deci a fost voia lui Dumnezeu chiar daca a plecat de la niste cauze materiale istorice.
Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa
Tinand cont de cati martiri a dat, cred ca a fost de la Dumnezeu, dar oameni fiind, au facut si greseli.
Parintele Ilarion Felea
Nu am facut politica si nu sunt legionar, dar vorbesc ca preot: Miscarea legionara va birui sigur, caci:1. a cucerit tinerimea tarii
2. are un cap care stie ce vrea si e ascultat
3. are la temelia ei adevarul, credinta si dragostea crestina si impotriva acestora nu avem nicio putere.
Monahul Athanasie Stefanescu spunea despre idealurile si “omul nou” pe care il dorea Corneliu Codreanu ca baza a “Romaniei legionare”:
 Telul final nu este viata, ci Invierea. Invierea neamurilor in numele  Mantuitorului nostru Iisus Hristos. Neamul este, deci, o entitate  care-si prelungeste viata si dincolo de pamant. Neamurile sunt realitati  si in lumea cealalta, nu numai in lumea aceasta. Acest student(Corneliu  Zelea Codreanu) a indrumat generatia lui avand ca arhetip pe Hristos.  Lupta a fost grea, acerba, cerand sacrificii pentru credinta lor in  Dumnezeu si neamul romanesc, tineretul a fost supus la un experiment  unic in lume, cunoscut sub numele de experimentul Pitesti, unde toti au  fost prabusiti ca asa era reteta. Dar in fata lui Dumnezeu nu conteaza caderile, ci ridicarile.  Preotul Calciu a fost unul dintre acestia. Generatia acestui student,  in verde imbracata si la icoane inchinata, a fost martirizata cum n-au  fost decat crestinii din primele secole. Din randurile ei ridicandu-se  pe treptele cele mai inalte ale eroismului si chiar sfinteniei. Daca in  iuresul luptei au fost si greseli, sa nu se uite ca una este individul  cu instincte morbide, care ucide dragul de a ucide si alta  este  individul care lupta in numele cetatii si al tarii, care a fost  dintodeauna declarat erou.extras din cartea Realitatea unui mit: Corneliu Zelea Codreanu
Marturisesc insa ca in “Fratia de Cruce” din Seminar nu se facea politica, nici antisemitism, ci doar educatie, si ca nu am avut de invatat decat lucruri bune: iubire de Dumnezeu, de neam si de patrie, corectitudine, disciplina in munca, cultivarea adevarului, respect pentru avutul public, spirit de sacrificiu.
Sursa: Apologeticum


Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu